Obecny czas to Czw 1:54, 09 Maj 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum www.asgkk.fora.pl Strona GłównaForum www.asgkk.fora.pl Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

Schemat ułożenia podkładek w gearbox'ie
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.asgkk.fora.pl Strona Główna » Nasz serwis
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kurbaszy
Użytkownik



Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Wto 17:02, 26 Sty 2010    Temat postu: Schemat ułożenia podkładek w gearbox'ie

Czołem. Chciałbym tu zaprezentować schemat ułożenia podkładek w gearbox'ie. Może się komuś przyda.


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
edzio
Użytkownik



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: K-K

PostWysłany: Wto 21:33, 26 Sty 2010    Temat postu:

Ja zrobilem zgodnie z tym schematem i jak na razie jest dobrze Wink

Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Boletz
Użytkownik



Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Czw 12:22, 25 Lut 2010    Temat postu:

Siema. Bierzcie pod uwagę,że nie wszystkie zestawy zębatek są takie same jak i również sprawa jest zależna od łożysk jakie wykorzystujecie. Ja układam takim systemem (może czasochłonny ale skuteczny):

1. Rozbebeszyć GB tak żeby był dostęp do zębatek od góry (np. przez miejsce na cylinder)
2. Najmniejsza podkładka pod zębatkę środkową i podkładki na nią żeby wyrównać.
3. Składamy GB i sprawdzamy czy zębatka kręci się bez oporów i czy nie "lata" na boki
4. Następna zębatka to zębatka tłokowa. I to samo co w pkt. 2. Najlepiej zacząć od podkładki tej samej grubości co pod środkową. Tu należy zwrócić uwagę na dwie rzeczy:
a) zębatki nie mogą trzeć o siebie
b) zębatka tłokowa nie może być za wysoko osadzona bo może wystąpić problem z podawaniem kulek (np. dwie na raz pójdą)
5. Zamykamy GB i sprawdzamy jak się kręcą. U mnie przy średniej sile pobiły gdzieś półtora całego obrotu.
6. Zębatka "pierwsza". Zębatka ta powinna być idealnie spasowana z zębatką silnika bo jeśli będzie za wysoko to silnik może mieć za duży opór i będzie głośno i ciepło Razz Jeśli za nisko to również będzie głośno, ale mogą się sypać zęby z którejś zębatek, a tego nie chcemy. W GB v.2 można zrobić tak:
- przykręcamy do chwytu pistoletowego jedną połowę GB z założoną samą zębatką "pierwszą", wkładamy silnik do chwytu i zakręcamy pokrywą. W tej sposób można ocenić jakiej odległości brakuje od silnika do zębatki pod względem dokręcenia śruby w pokrywie jak i kwestii podkładek. W v.3 musicie pokombinować, ale ułatwieniem powinna być klatka na silnik, która powinna to ułatwić.
7. Jak wiadomo smarowanie jest ważne. Smaru nie może być za dużo na których kolwiek zębach, bo wtedy zębatki mają jakiś dziwny opór. To samo jeśli chodzi o osie zębatek. Miejsca gdzie plastik spotyka się z metalem polecam smarować smarem silikon+teflon. Tak samo cylinder i uszczelkę na głowicy tłoka. Teflon sprawi,że powierzchnie będą bardziej śliskie, a silikon trochę bardziej uszczelni (tego smaru w cylindrze to tak z umiarem żeby uszczelka miała szanse się rozciągnąć podczas strzału).
Opłaca się też trochę posmarować płytkę dosyłacza (to co trzyma dyszę) w miejscach gdzie się styka ze szkieletem GB.
8. Po zrobionych wszystkich tych czynnościach i złożeniu GB, polecam podłączyć batkę i sprawdzić czy układ działa. W v.2 i v.3 nie ma z tym problemu. Tylko chwyt trzeba przykręcić i wystrzelić pare razy.
To tylko tak,żeby nie składać całego karabinu i dowiedzieć się,że coś jest nie tak.

!!!!!UWAGA!!!!! OPIS JEST SKUTECZNY,ALE ZĘBATKI MUSZĄ BYĆ W DOBRYM STANIE. W PRZECIWNYM RAZIE MOGĄ WYSTĄPIĆ ZACINKI MIMO POPRAWNEGO ZŁOŻENIA UKŁADU. STAN BATERII TEŻ JEST WAŻNY. DO SPRĘŻYNY M120 POLECAŁBYM BATKĘ 9,6V lub 7,2 1800c Li-Po(+MOSFET). BATKA JEST O TYLE WAŻNA,ŻE JAK JEST ZA SŁABA LUB NIE NAŁADOWANA TO CHOĆBYŚCIE ZŁOŻYLI GB POPRAWNIE TO I TAK BĘDZIE ZACINKA. POLECAM UKŁADY MOSFET (CO PRAWDA NIE WE WSZYSTKICH KARABINACH DA SIĘ ZAŁOŻYĆ ALE UWIERZCIE MI,ŻE U MNIE NA BATERII 8,4 i sprężynie M110 ROF JEST PORÓWNYWALNY DO MŁYNKA DO KAWY Razz

To tyle, Gdyby były jakieś pytania to walcie śmiało Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Boletz dnia Czw 12:25, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.asgkk.fora.pl Strona Główna » Nasz serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.